האם פילאטיס מסייע כנגד דיכאון וחרדה?

דיכאון וחרדה מוגדרות כמגפות של המאה ה- 21, והיום תרופות המרשם לטיפול בהן נפוצות כמעט כמו אקמול. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחפשים אחר אלטרנטיבה טבעית, אם זה כדי להימנע מתלות בתרופות או כדי לתמוך בטיפולים הקונבנציונלים.

מחקרים הוכיחו כי פעילות גופנית מסייעת בהתמודדות עם דיכאון וחרדה, ובמיוחד תרגול פילאטיס והליכה.

סוד הפילאטיס

מייסד תורת הפילאטיס, ג'וזף פילאטיס, הגדיר את השיטה שפיתח כשיטת גוף-נפש, המשלבת עקרונות של ריכוז, שליטה, מירכוז, דיוק, נשימה וזרימה. העובדה כי גוף ונפש קשורים ומשפיעים זה על זה ידועה, לכן על פי שיטת הפילאטיס אחד הדברים החשובים בתרגול הוא עבודה על החזרת האיזון והשליטה הפיזיים והנפשיים. במאבק בדיכאון וחרדה, החזרת תחושת השליטה והאיזון הוא נדבך מהותי וחשוב.

תרגול קבוע של פילאטיס מסייע גם להורדת רמת הסטרס, שהוא אחד הגורמים העיקריים להתפתחות דיכאון וחרדות. התרגול משפר את זרימת הדם, ושם דגש על נשימה מודעת ואיכותית בדומה לשיטות שונות של מדיטציה. גם הליכה בדומה לפילאטיס, משפרת את רמת הריכוז, סיבולת לב ריאה, וטובה במיוחד להפחתת חרדות.

האתגר: לקום מהספה

לדכאון וחרדה יש גם ביטויים פיזיים בנוסף לאלה הנפשיים. עייפות קשה, חוסר אנרגיה, חוסר תיאבון, מוטיבציה ירודה, הם רק חלק מהביטויים הפיזיים המאפיינים דיכאון, ובחלק מהמקרים ייתכנו גם הפרעות הורמונליות והתפתחות של מחלות כרוניות.

אנשים הסובלים מדיכאון מתקשים לגייס את המוטיבציה הדרושה כדי לעסוק בספורט, ולעיתים הם אף מעדיפים להימנע מחברת אנשים. לכן יציאה להליכה עם שותף או שותפה קרובים, או אפילו לבד, עשויה להיות התחלה טובה.

למרות הקושי, אנחנו מאמינים כי אחרי הביקור הראשון בסטודיו לפילאטיס תרגישו בהבדל, וזה יעזור בגיוס מוטיבציה להמשיך ולהתאמן.

בשלב ראשון כדאי למצוא סטודיו שקרוב לאזור המגורים שלכם, ולרכוש כרטיסיה כדי לחזק את המחויבות שלכם לאימונים.

עודכן בתאריך: 5 ביולי 2021

דילוג לתוכן