מחקר: אחוז הילדים חולי הסרטן בישראל הוא 2%

מחקר שנערך על ידי רופאים בכירים ישראלים, חשף כי שכיחות הסרטן בקרב ילדים בישראל עומד על 2%. הנתונים דומים לאלו שהתקבלו במחקרים שנערכו במדינות מערביות אחרות

צוות רופאים בכירים מישראל, פרסם את תוצאותיו של מחקר שערך בכתב העת לרפואת סרטן בילדים "JPHO". מהמחקר עולה כי שכיחות הסרטן בקרב ילדים בישראל עומדת על 2% (זאת אומרת 1 מכל 50) מכלל המקרים המאובחנים בארץ, כך פורסם בעיתונים "הארץ" ו-"ידיעות אחרונות".

במהלך השנים 2007-1998, נאספו הנתונים עבור המחקר. באותן שנים התגלו בישראל 4,255 מקרים חדשים של סרטן בקרב ילדים קטנים וצעירים עד גיל 20.

שיעור החולים בסרטן במערכת הדם עמד על 21.8%.
בסרטן בלוטות הלימפה 20.6%.
בגידולים ממאירים במערכת העצבים המרכזית ובמוח 17.4.
בסרטן מסוג סרקומה 7.3%
בסרטן העצמות 5.8%.
בנוירובלסטומה 5.4%.
בסרטן ראשוני באיברי המין 4%.
בגידול סרטני בכליה 3.4%.

על-פי תוצאות המחקר, שיעורי ההישרדות מהמחלה עומדים על 80.8% בקרב ילדים בגילאי 19-0 ו-79.2% בקרב ילדים בני 14-0.

״זו הפעם הראשונה שנאספו בישראל נתונים אפידמיולוגים העוסקים בשיעור הסרטן בקרב ילדים בישראל״, ציין פרופסור יצחק יניב, יו"ר האיגוד להמטולוגיה-אונקולוגיה ילדים וגם ראש המערך ההמטולוגי-אונקולוגי בשניידר. בעיתון "הארץ" נכתב כי שיעורי התחלואה הארציים דומים לאלו המדווחים במדינות המערביות האחרות.

המחקר נערך על ידי צוות רפואי בכיר בהם: פרופסור מרים בן הרוש (מנהלת המחלקה להמטולוגיה אונקולוגית בבית החולים רמב"ם), ד"ר רון רבינוביץ (מבית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה), ד"ר מיכה בר-חנא (שהיה מנהל רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות ועתה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה) ורופאים נוספים מבית החולים מאיר.

עודכן בתאריך: 5 בנובמבר 2020

דילוג לתוכן