התמודדות עם תהליך גירושין

התמודדות עם גירושין היא התמודדות שנערכת במספר תחומים בו זמנית. לצד ההתמודדות הרגשית הלא קלה, עולה גם הצד הבירוקרטי ואליו מצטרפים גם הפן הכלכלי, הפן המשפחתי והתהיות איך ולאן ממשיכים מכאן

התמודדות עם לחץ כלכלי בתהליך גירושין

לאחר גירושין יש צורך לשכור דירה, לרכוש ריהוט, לקנות רכב, ולתכנן מחדש את ההוצאות. התקציב המשפחתי לו היינו רגילים משתנה, וכעת עלינו לתמרן בין המזונות לבין ההוצאות שנופלות כולן עלינו. עלינו להבין מהו המצב הכלכלי החדש שלנו, מהי תקרת ההוצאות שלנו ולנסות לבנות תקציב לפיה.

לאחר שנבין את הגבולות הפיננסיים, יהיה לנו קל יותר להמשיך למשימות הבאות כגון שכירת דירה, קניית ריהוט וכו'.

השינויים הרבים שגירושין מביאים איתם, דורשים התמודדות גם עם הבירוקרטיה. זה מתחיל עם התהליכים הבירוקרטיים של הגירושין החל ממציאת עורך דין וכלה בהגשת הסכם גירושין וקביעת מועד לגט. זה ממשיך בשינוי הכתובות, ביטול העיתון וחבילות כבלים שמשלמים עליהן, ומסתיים בתעודת הזהות. כל התהליך הזה גוזל זמן ואנרגיות ולכן גם הוא מקשה על התמודדות עם גירושין.

רצוי למפות את רשימת המטלות שקשורות לפן זה, ולהפוך אותן למשימות. את הקלות מביניהן, אלו שאינן דורשות תעצומות נפש, אפשר להתחיל לבצע כבר בזמן תהליך הגירושין או רגע אחרי, ובכך להחזיר את השליטה על המצב.

התמודדות רגשית עם גירושין

תקופת הגירושין היא תקופה לא פשוטה רגשית, והקושי הרגשי הזה משליך גם על תחומים אחרים בחיים כמו למשל בביצועים בעבודה, על הקשרים עם חברים ועוד. חשוב למצוא את המקום לעכל ולעבד את תהליך הגירושין, אך לוודא שהאבל לא הופך לפתולוגי. לקיחת טיפול פסיכולוגי במקביל, יכולה לעזור לשקם את הנפש ולהביא לצמיחה עתידית.

חשוב שלא לשקוע בבדידות, אלא לקבוע מראש ביומן פגישות עם אנשים, להגדיר מטלות ולמצוא סיבות לצאת החוצה. ככל שהלו"ז יתמלא בפעילויות כך יהיה קל יותר להתאושש מהטראומה.

ילדים בתהליך גירושין: איך להתמודד?

לאחר הגירושין הילדים יהיו מלאי שאלות, חשדות או פחדים, ועל אף שבשלב זה יש צורך אישי בתמיכה, על ההורה להיות שם עבור ילדיו. חשוב לתת לילדים את החום והאהבה להם הם זקוקים כדי שיבינו שהפרידה אינה מהם ולא בגללם.

חשוב שתזכרו כי גם הילדים הם חלק מהתהליך, מה שידרוש שיתוף הילדים בצורה נכונה בהחלטה שלכם. בזמן התהליך, חשוב לקבל הכוונה ממטפלים מומחים שיכולים לסייע לכם להבין איזה סוג טיפול יתאים לכם או לבני המשפחה האחרים.

טיפול רגשי נועד לסייע לילדים לצאת ממשברים קשים. טיפול כזה יכלול שיחות, הבנה של קשיים, עבודה על תגובות, וקבלת כלים טובים להתמודדות עם התהליך.

לטובת כל הצדדים: איך מחליטים על גירושין בהסכמה?

גירושין בהסכמה הוא תהליך שמבוסס על כמה שלבים, ועל הנכונות של בני הזוג המתגרשים לשתף פעולה בדרך להשגת הסכם גירושין. יש מקרים בהם הנישואים מסתיימים כי שני הצדדים מרגישים שזה נגמר. במצב הזה, שבו ההחלטה להתגרש מתקבלת לא על בסיס פגיעה או בגידה, בני הזוג יכולים לשבת יחדיו ולסדר את ענייני הגירושין בצורה הוגנת ויעילה.

קבלת ההחלטה על גירושין בשיתוף פעולה, וחתירה להשגת הסכמה בכל הסעיפים הקשורים לגירושין, הם השלב הראשון של גירושין בהסכמה. כחלק מהם, בני הזוג מתחייבים גם להמנע ממעבר להליכים משפטיים במקביל, ולהקפיא הליכים שהחלו קודם לכן. שלב זה כולל גם את פתיחת התיק וקביעת לוחות הזמנים ותוכנית הפגישות והעבודה המשותפים.

גירושין בהסכמה הם הפתרון היעיל ביותר ממספר בחינות. ראשית, הם חוסכים זמן וכסף ביחס להתקוטטות בערכאות ושליחת עורכי הדין לתקוף את בן הזוג. שנית, מכיוון שמטרתם של גירושין בשיתוף פעולה היא ליצור הסכם שמתאים לשני בני הזוג, הם יכולים לחיות בשלום עם התוצאות לאורך זמן, ולסיים את הקשר בתחושה טובה יותר.

גם האווירה בה מתבצעים גירושים בהסכמה יוצרים שקט, שמועיל לכינון יחסים תקינים בין ההורים המתגרשים ומקטין את הדרמות שהילדים חווים.

עודכן בתאריך: 19 בספטמבר 2021

דילוג לתוכן